zaterdag 19 november 2011

Het lekkerste wat er is...!

Er is toch niks gezelligers dan in het weekend bij elkaar in bed te kruipen?! Als Mees wakker wordt en ik hem goedemorgen zeg krijg ik altijd een zeer uitgebreide lach, zo lief. Wie kan het dan weerstaan om zo'n klein hummeltje even lekker tussen in te leggen! Ik weet het, ik weet het....het is absoluut niet volgens de boekjes. Zeer gevaarlijk, het grote bed heeft dikke dekens, grote kussens en papa en mama die op de baby kunnen gaan liggen....  Het schijnt zelfs zo te zijn dat de gevallen van wiegendood regelmatig voorvallen in het bed van papa en mama's, dus logisch dat je wordt gewaarschuwd. Maar toch...Ik heb 9 maanden zo m'n best op die kleine gedaan, ik ga echt niet per ongeluk op m'n zoon liggen!


Ik vroeg de eerste week aan onze kraamhulp of Mees bij ons in bed mocht. Soms was hij ontroostbaar, als ik 'm dan op m'n borst legde in bed sliep hij binnen drie seconde. Haar antwoord op mijn vraag: 'ik mag niet zeggen dat het mag, maar ik zal ook zeker niet zeggen dat het niet mag'.  En gelijk heeft ze, ik zie Mees gewoon genieten als hij tussen ons in ligt. Eerst even lekker brabbelen en lachen met z'n drieën. Daarna nog even met elkaar soezen in bed, heerlijk kroelend het weekend in. Het lekkerste wat er is!

Tip: wil je je baby ook in bed nemen maar vind je het toch eng? Maak dan een bedje van het aankleedkussen, leg deze zo hoog mogelijk in het midden van je bed. Zorg dat je dekens goed vast zitten onder het voeteneind zodat je baby er niet per ongeluk onder kan komen te liggen. Net zo gezellig!

Wil je deze blog volgen? Vul dan links op de pagina je mailadres in bij 'follow by e-mail' Vind je dit een leuk bericht? Deel 'm dan door op onderstaande linkjes te klikken!

2 opmerkingen:

  1. Ik zou juist het gebruik van een aankleedkussen in bed ten zeerste afraden. Een ondergrond die niet ademt.. Nee, echt gevaarlijk hoor. Als je veilig samen wilt slapen dan kan je eens dneken aan een co-sleeper. Wij hebben bijvoorbeeld een ledikantje van IKEA naast ons bed staan; zijkant eruit en aan ons bed vast gemaakt, ideaal! Zo kan je heel veilig samen slapen.
    Google ook eens op natuurlijk ouderschap en samen slapen, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De co-sleeper kende ik niet, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen