dinsdag 22 november 2011

Back in bikini, slik..!

Hoofdstuk 1: de bikini...

Babyzwemmen, leuk! Het is mogelijk voor baby's vanaf 6 weken, dus afgelopen zondag konden we voor het eerst meedoen. Mama 6 weken na de bevalling in bikini, SHIT! Oke, oké, het zijn allemaal moeders die een kind hebben gekregen dus waar maak je je druk om, maar toch. Ik kan je vertellen. Het is erger dan dat je na een gure winter weer voor het eerst met je sexy melkflessen weer in bikini gaat. Dit keer back in bikini is een ware overwinning.

De avond van te voren had ik alvast de zwemtas ingepakt om stress te voorkomen. We moesten namelijk om 10 uur stipt in het water liggen. Ergens ver achter in de kast lagen m'n bikini's verstopt. Welke zal ik morgen aan trekken? Nou die optie was er even niet, ik pas er nog maar 1, bikini tops te klein, oeps! De vrolijk gebloemde bikini it is en ging de zwemtas in.

Kom ik daar, staan alle moekes op een rij hun baby in zwemluiers te hijsen. En jawel.... in de meest a-seksuele zwarte Spido zwempakken. Sta ik daar in m'n vrolijke bloemetjes bikini...slik. Gelukkig ga ik zwemmen in Drenthe, dus de Manhattan-look (dan wordt je van top-tot-teen gescand en nog een keer van teen-tot-top zeg maar) bleef me bespaard. Maar geloof me, dat maakt de eerste keer bikini er niet veel fijner op...


Hoofdstuk 2: babyzwemmen

Die tas in pakken de avond van te voren was een goed idee. Ik had 's ochtends al voldoende stress om te zorgen dat we op tijd waren. De stress begon overigens al op zaterdag, want Mees zat precisie in het ritme dat hij tijdens het zwemmen zijn flesje zou moeten krijgen. Nou dat is natuurlijk drama, met een hongerige baby zwemmen lijkt me geen optie. Maar zwemmen met een baby met volle buik is ook geen optie als je het water een beetje schoon wilt houden... Op zaterdag had ik al gesmokkeld, half uurtje eerder, weer een half uurtje eerder. Zal je altijd zien. Zaterdag op zondag nacht sliep Mees aan een stuk 7 uur door. Weg planning. Ok, dan maar weer smokkelen, Mees vond het helemaal niet erg om z'n fles wat eerder te krijgen.

Het zwembad waar ik ga babyzwemmen is niet echt voor dit fenomeen gemaakt. Moet zo'n &%(&^%($ tourniquet door. Ja, HOE dan? Ik kom daar aan als een pakezel, met luier tassen, zwemtassen en een maxicosi. Dat past niet! Ok, dan maar zo: tassen over tourniquet gooien, maxicosi op tourniquet zetten (ja ik ben 1.65m ik kan je vertellen, een tourniquet van 1.50m hoog waar je een maxicosi incl. kind van 4,5kg op tillen is niet tof). Holymoly, ik ben al gesloopt voor we het water liggen!

Nog zoiets onpraktisch. Er is geen trappetje het water in. Sta je dan, met je baby van 6 weken oud. Al die moeders met grote baby's (die hun hoofdje al zelf recht kunnen houden), zetten de baby op hun zij en jumpen zo het water in. Dat gaat dus effe niet met Mees. Gelukkig kreeg ik hulp van een aardig vrouwtje, zij was samen met haar partner. Nog zoiets, iedereen was bijna met z'n partner. Ik snap nu waarom, het is topsport. Echt geloof me, ga je babyzwemmen? Ga in GODSNAAM met je man, vriend, vriendin, oma, opa, tante, buurvrouw of charter iemand van je schoonfamilie ook al heb je daar helemaaaaaal geen zin in. Als je gaat babyzwemmen ben je zelfs blij met je irritante schoonzus (overigens zou ik graag met een van die van mij gaan, maar ja die wonen alle 3 225km weg, daar vraag je het dus ook niet even aan).

Ook niet over nagedacht dat zwembad, het tochte verschrikkelijk. We lagen 5 minuten in het water toen Mees z'n onderlipje ging trillen. Hij vond het best mooi, al dat spetteren in het water, hij kijkt wijs om zich heen: waaaauw al die andere baby's! Na 10 minuten wilde Mees z'n speen, ehhhhh dat ging niet, die lag in de locker. Shit, dan gaan we het niet lang meer volhouden vrees ik. En dat onderlipje ging steeds harder trillen, ahhh hij heeft het gewoon koud! Na 15 minuten was het klaar, hij was ontroostbaar. Zelfs mijn pink wilde hij niet, tijd om ons weer te gaan aankleden.

Jeetje, wat is het koud in die kleedkamers!!! Als ik Mees hier ga aankleden bevriezen we allebei! Ik heb de spullen gepakt en heb 'm aangekleed in het subtropisch zwembad. Ik geloof dat de zwemmers daar niet zo blij waren, want Mees krijste heel de boel bij elkaar. Hij was helemaal van slag. Maar als m'n kind het koud heeft kan het me allemaal niks meer schelen, lak aan al die zwemmers, mijn kind gaat voor! Oeh heerlijk die moedergevoelens :-)

Al met al bleek Mees de jongste baby te zijn van de groep, de rest was vanaf 9 weken. En eerlijk is eerlijk eigenlijk is 6 weken nog best heel vroeg. Ik sla nu nog even een paar weekjes over en ga het dan weer proberen want het is wel echt de moeite waard. Bovendien, je heb er de rest van de dag geen kind meer aan Mees was de hele dag knock out!

- Wordt vervolgd -

Wil je deze blog volgen? Vul dan links op de pagina je mailadres in bij 'follow by e-mail' Vind je dit een leuk bericht? Deel 'm dan door op onderstaande linkjes te klikken!

1 opmerking:

  1. Hoi Magchelina, toevallig je bericht op facebook.com/babyzwemmen verwijderd. Ik wil graag met je in contact komen, als je wilt mailen naar info@nederlandsezwembaden.nl?
    Ik zal nogmaals een link naar je blog plaatsen, was nml erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen