maandag 28 november 2011

First night out! Zonder baby...

Tja, het moest er natuurlijk een keer van komen... Een eerste avondje uit, zonder baby. Afgelopen weekend was het zover. Het begint natuurlijk met de oppas. Met de oppas valt of staat alles! En zal je altijd zien, precies als wij worden uitgenodigd voor een dinertje zijn alle opa's en oma's afwezig... Schoonzus die graag oppast, ook niet thuis. Shit, en nu??! Ik ga m'n kind niet achterlaten bij een een of andere oppascentrale (jaaa ja natuurlijk wel, ooit, in de toekomst ofzo, maar Mees is nu pas 7 weken. En het is de eerste keer...). Ik zoek iemand met moedergevoelens. Een surrogaat mama voor mijn baby als ik weg ben. Anders krijg ik geen hap door m'n keel tijdens het eten. Toen ik de moed al opgaf en bijna het etentje wilde afzeggen kreeg ik een verlossend smsje. Mijn eerste voorkeur oppas meisje smste dat ze toch kon. Halleluja, we kunnen op stap!




Hartstikke leuk hoor zo'n avondje weg. Maar wat een draaaaaama als je een dresscode krijgt van de gastheer en -vrouw. Tenue de f*cking Ville (volgens Wikipedia: voor dames past hier een mantelpakje of een nette jurk bij). Dat wil je dus ECHT niet als je net zeven weken geleden bent bevallen. Wat een verschrikking. Ten eerste heb ik net allemaal leuke sportieve dingen geshopt, is wel zo handig met een baby. Je snapt natuurlijk wel dat ik natuurlijk iets nieuws aan wil in plaats van m'n saaie zakelijke 'oude' kleding. Ten tweede ben ik nog twee kilo te zwaar en staan dus al mijn mantelpakjes of nette jurkjes niet bepaald charmant. En echt, ik heb het geprobeerd... Ik had drie jurkjes ingepakt met bijbehoren (lees kettingen, colbertjes, vestjes en niet te vergeten.... ja wel: corrigerend ondergoed). Jurkje 1: dramatisch! Brrrr veel te strak. UIT dat ding. Jurkje 2: geen succes, dat colbertje valt precies op m'n heupen. Accentueert zo lekker met die extra kilo's. UIT dat ding. Jurkje 3: ik had goede hoop, dit moet 'm worden. Wit jurkje aan. Hij zit goed, staat leuk! Tot dat ik me van de zijkant bekeek. ZO confronterend die flubberbuik...! Dan maar corrigerend ondergoed erbij. Shit, shitter de shit shit- ze zeiden nog zo in de winkel: 'mevrouw u heeft wel meer aan de huidskleur variant hoor'. Maar ik ben eigenwijs, corrigerend ondergoed is al verschrikkelijk genoeg. Zwart is nog enigszins toonbaar als je je 's avonds uitkleed in bijzijn van je man. Baaaaaalen. Sta ik daar met m'n witte jurkje en m'n zwarte ondergoed... UIT dat ding. Zwart topje, zwart colbert, zwarte broek it is. Fijn hoor, Tenue de Ville...



Wil je deze blog volgen? Vul dan links op de pagina je mailadres in bij 'follow by e-mail' Vind je dit een leuk bericht? Deel 'm dan door op onderstaande linkjes te klikken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten